"To znamená, že kontroloři budou na místě vysvětlovat pracovníkům prodejen, bufetů a dalších zařízení, které konkrétní potraviny a z jakého důvodu jsou zakázané, a budou jim také navrhovat případná alternativní řešení. Jde nám především o zdraví dětí, nikoli o zájmy provozovatelů," uvedla v tiskové zprávě Valachová.
Takzvaná pamlsková vyhláška, kterou se školy budou muset řídit od ledna, se v posledních týdnech stala terčem kritiky. Provozovatelé školních kantýn i ředitelé škol si stěžovali, že řada běžných potravin nevyhovuje parametrům, které stanovilo ministerstvo zdravotnictví. Proti tomuto předpisu vznikla i petice, kterou do dneška podepsaly více než 2000 lidí.
Jak se najíst kvalitně ve fastfoodu i v „meníčkové“ hospodě?
Energiťáky jsou zdravotním rizikem. Únavu jen odsouvají do pozadí
Resorty školství i zdravotnictví ale nadále považují vyhlášku za významný krok k tomu, aby byl dětem ve věku povinné školní docházky znesnadněn přístup k nápojům a potravinám s vysokým obsahem cukru a tuků. "Vývoj řady zdravotních ukazatelů našich dětí, především tedy obezity, nás přímo zavazuje zakročit. Stát nemůže předepisovat rodičům, jak se mají stravovat jejich děti, může ale v zařízeních, které financuje, říci, co je zdravé," uvedl Ludvík.
Období hájení, kdy nebudou udělovány sankce, potrvá maximálně několik měsíců. Obě ministerstva jeho konec oznámí s předstihem.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
